Sen Kendini Bul

Saide YAPICI syapici@kesanpostasi.com     Evrende gözlemlediğimiz her form,birlik(vahdet) e işarette bulunan birer ayet hükmündedir.Yaşadığımız dünyaya ayetler ve semboller dizgesi olarak bakacak kişi aslında kendisinin bağlantılı olduğu köklerin farkına varacaktır.Söz konusu dünya alemindeki şekiller,iç gerçekliğimizden dışa yansıyan ilahi gerçeğe uzanan yol niteliğindedir. Mevlana Celaleddin Rumi evrendeki fenomenlerin bilinçsiz varlık ve kanunlar bütünü olmadığını,evrenin de bilinçli...

Yazar: Saide YAPICI - Yazının Tarihi: 6 Haziran 2017 - Okunma Sayısı:1466 defa okundu.

received_10209545865896087

Saide YAPICI

syapici@kesanpostasi.com

 

 

Evrende gözlemlediğimiz her form,birlik(vahdet) e işarette bulunan birer ayet hükmündedir.Yaşadığımız dünyaya ayetler ve semboller dizgesi olarak bakacak kişi aslında kendisinin bağlantılı olduğu köklerin farkına varacaktır.Söz konusu dünya alemindeki şekiller,iç gerçekliğimizden dışa yansıyan ilahi gerçeğe uzanan yol niteliğindedir.

Mevlana Celaleddin Rumi evrendeki fenomenlerin bilinçsiz varlık ve kanunlar bütünü olmadığını,evrenin de bilinçli canlı bir vucüt olduğunun idrakindeydi.Mevcutta bulunan her varlığın ezel ve ebed güneşi olan Allah ın isim ve sıfatlarıyla evrende tecelli ettiğini yokluk aleminin karanlıklarını aydınlattığını kavramaktaydı.

(Fussilet Suresi-53.Ayet)Biz dış dünyadaki ve kendi içlerindeki işaretleri onlara göstereceğiz.

İnsanın ilahi aşkın birliğine ulaşabilmesi ancak evrendeki şekilsel formları kullanmasıyla mümkündür.Hz.Mevlana der ki”Dünyanın iç boyutuna batın gözüyle bak!Zira bir gözle batını göremezsin.”

Pozitivizm in öncüsü olan Mach in etkisi altında kalan düşünür Albert Einstein şu sözü söylüyor “Doğrudan duyusal deneyim ile apayrı şeyler halinde görünen görünüşler yumağının birliğini farketmek harikulade bir duygu”.

Sufi literatürdeki insan evreni ilahi gerçeği örten bir perde telakkisi olarak dile getirir.Evren daima insan için hakikati saklayan bir örtü olmuştur.İslam dini çokluklar ve zıtlıklar dünyasını tek merkeze bağlar.

Bir ağaçtır bu alem.

Meyvesi olmuş Adem

Maksut olan meyvedir

Sanma ki ağaç da.

(Sunullah-ı Gaybi).

İnsan evrende merkezdir.Kendinde olmayan bir şeyi bilemez.İrfana ulaşmış kişiler Allah ı ve evrenin sırlarını kendi varlığında fark etmeden bilemez.Bu değerli varlık ,varoluşun gayesi diyebileceğimiz gözdür ve Hakk ın varlığı ancak o gözle seyredilebilir..(insan-1)”Onu işitici ve görücü kıldık”. (Kıyamet 14)”Doğrusu insan kendi nefsini görücüdür”.

Tasavvufi Düşünce sistemine göre ,Yüce Yaratıcı isim ve sıfatları ile Evren’de tecelli etmiştir,bütün bu tecelliler insanda toplanır ve insan kendi nefsini,evrendeki ve kendi varlığındaki sırları çözer..

Hz.Mevlana nın şu çağrılarına kulak verelim :

“O sana bakıp durmada;senin gözün ise sağda solda .O sana söz söylemede sense kulağını masala vermişsin.”

“Ne vakte kadar çare nedir ,dermanım ne deyip duracaksın?Sana çare aratan kim ?Onu ara!Define bulabilirsin ama ömür bulamazsın.Sen kendini bul!

Yorum Kapalıdır.

Arşiv

Reklam Alanı