Ataklı KTSO “olarak Saros’a Sahip Çıkıyoruz”

kesanpostasi

Keşan TSO Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Ataklı, sahillerin kiralanmasıyla ilgili açıklama yaptı “Odamız öncülüğünde üye bazlı iptal için başvurular yapıldı.

Keşan TSO (Ticaret ve Sanayi Odası) Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Ataklı, Erikli, Mecidiye ve Yayla sahillerindeki 11 bölgenin MUÇEV (Muğla Turizm Çevre Vakfı Turizm ve Ticaret) Ltd. Şti. tarafından kiralanmasıyla ilgili olarak bu kiralamanın iptal edilmesi için görüşmeler yaptıklarını söyledi.

Keşan TSO Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Ataklı, Mecidiye, Erikli ve Yayla sahillerindeki 11 noktanın MUÇEV Ltd. Şti. tarafından 10 yıllığına kiralanmasıyla ilgili olarak yaptığı açıklamada esnafların mağdur olmasını istemediklerini kaydetti. Erikli Sahili kumsalında 3 – 4 km’lik sahil şeridinde asgari 1,5 dönümlük 8 alan, Mecidiye Sahili’nde Kale Koyu, Danişment Köyü’nde Özel İdare alanı, Yayla Sahili’nde de vaziyet planındaki bir alan büfe, şezlong ve şemsiye kullanım amaçlı olarak Muğla Valiliği ve Çevre Şehircilik Bakanlığı ortak kuruluşu olan MUÇEV’e 10 yıllığına, 1.8 milyon + KDV  bedelle Bakanlık tarafından ihale yapılmadan pazarlık usulü ile kiralandığını hatırlatan Ataklı“Keşan TSO olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na, Edirne Valimiz Sayın Ekrem Canalp’e, Edirne Milletvekillerimiz Sayın Fatma Aksal’a, Okan Gaytancıoğlu’na ve Orhan Çakırlar’a iptal edilmesi için görüşlerimizi dile getirdik. Konuyla ilgili gelişmeleri takip ediyoruz. Bu kapsamda tüm siyasi partilerin desteğini bekliyoruz. MUÇEV daha önce benzer kiralamaları Muğla bölgesi, Fethiye’de de yapmıştı. Biz de bölgemizde aynı sorunların yaşanmaması için Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası ile irtibata geçip izledikleri yolları sorduk. Aynı zamanda Odamız öncülüğünde üye bazlı iptal için başvurular yapıldı.” dedi

“Sahiller bu plajlardaki sakinlerin ve halkın kullanımına kalması gereklidir”

Sahil bölgelerinde yıllardır sorunların var olduğuna dikkat çeken Selçuk Ataklı“Saros Körfezi’ndeki sahil şeridinde esnaflarımızın işletmeler de sorunlar nedeniyle mağdur olmasını istemiyoruz. Cüzi kârlarla çalışan, bölgeyi bilen, önceliğini bölgenin turizm gelirlerini artırmaya, çevreyi korumaya ve güzelleştirmeye adamış bu işletmelerin yerel esnaflar tarafından yapılmasını ve gelirlerin yine kentimiz için harcanmasını istiyoruz. Sahiller bu plajlardaki sakinlerin ve halkın kullanımına kalması gereklidir.” diye konuştu.